Immun44® - PRO VÁŠ IMUNITNÍ SYSTÉM!

Ke stažení

O nás

ÖKOPHARM © 2015

44 tipů pro imunitní systém

Zdravý životní styl – krátké noci, špatné stravování a málo pohybu může náš imunitní systém hodně zatížit. Nejlepším předpokladem pro nedotčený imunitní systém je organismus v rovnováze, který má bohatý příjem čerstvého vzduchu, vyváženou výživu a stravu bohatou na vitální látky a k tomu dostatek spánku. 

 

Buď fit s Pilates – cvičení jako je Pilates zpevňuje svalstvo, rozvíjí sílu, rovnováhu a ohebnost. Dále také koordinaci a dýchání. Napomáhá nabudit vylučovací systém a posílí rovnováhu zažívacího traktu. Cvičení výborně harmonizuje tělo nejen na úrovni tělesné, ale i emocionální. Tělo se díky lepšímu dýchání i lépe prokrvuje. Buňky jsou tak více zásobovány krví, což ulehčuje práci míze. Celkově harmonizující účinek na nervový systém a naše pocity se navíc pozitivně projevuje i v imunitním systému. 

 

Střeva v dobré kondici – téměř 80 % všech buněk imunitního systému se nachází ve střevech. Je to souhra biliónů mikroorganismů, které plní svoji neúnavnou úlohu, a náš imunitní systém tak zůstává nedotčen. Nezdravá změna životního stylu může narušit rovnováhu střevní flóry. Pravidelné střevní kúry střevu ulehčí a uvedou střevní flóru opět do rovnováhy.  

 

Zázvor – zázračný kořen – zázvor se považuje za opravdu zázračného pomocníka: tato kořenová zelenina své účinky nejlépe rozvine, když ji nakrájíte na malé plátky a zalijete horkou vodou. Ostré ovocné aroma zázvorového kořene se ovšem velmi dobře hodí také k ochucení masových, rybových a zeleninových pokrmů, ale také pečiva a ovocných salátů. 

Pokud se zázvor používá k léčebným účelům, tak jej užívejte spíše krátkodobě a nejlépe ve formě čaje.

 

Líbání povoleno – díky výměně virů působí vášnivé polibky jako perorální vakcinace. Imunitní systém se seznámí s cizími mikroby, vyprodukuje ochranné buňky a informace o cizích mikrobech si uloží do paměťových buněk. Příjemný vedlejší účinek: při líbání se omezuje vyplavování stresového hormonu kortizolu a vyplavují se endorfiny, což má rovněž pozitivní vliv na náš imunitní systém. Rozhodně Vás tím ale nenabádáme k líbání s cizím mužem, nebo ženou. :)  

 

Raději celozrnné pečivo – nejvíce vitamínů, minerálních látek a vlákniny se ukrývá ve vnějších vrstvách obilných zrn a v jejich klíčcích. V případě celozrnného pečiva se i tyto části zpracovávají, zatímco u „bílé mouky“ se odstraňují. V celozrnné mouce je obsažen také zinek, jeden z nejdůležitějších stopových prvků v lidském těle. Dostatečný přísun zinku je pro dobře fungující imunitní systém obzvláště důležitý.  

 

Posílení sleziny – dobré stravovací návyky podporují funkci sleziny, a zároveň tak ulehčují imunitnímu systému. Trávicí trakt šetříte, když jíte hodně teplého jídla, pořádně koušete a po 19. hodině už nejíte. Nejlépe se pokrmy tráví s teplou vodou nebo zeleným čajem namísto studených nápojů.  

 

Éterické oleje – éterické oleje dokážou nastartovat nebo harmonizovat přirozené ochranné mechanismy v těle, mluví se v té souvislosti o takzvaných stimulantech imunitního systému. Když se budete jednou denně masírovat éterickými oleji v oblasti bederní páteře, mohou dokázat hotové zázraky. Na podporu imunitního systému jsou vhodné především levandule, bergamot nebo čajovník.  

 

Nasát slunce – především v zimě, když se dny zkracují a ubývá slunných hodin, se často objevují zimní deprese. Sluneční svit aktivuje přirozenou syntézu vitamínu D. Vitamín D podporuje T-lymfocyty, které mají na starosti odstraňování nežádoucích vetřelců. Starají se především o regulaci hladiny vápníku a stavbu kostí. I čtvrthodina slunečního světla denně může stačit k vyrovnání vlastních zásob vitamínu D v těle. 

 

Zelené koktejly – už jste někdy vyzkoušeli zelený koktejl? Zelené koktejly jsou bohaté na živiny a posilují imunitní systém. Mixované nápoje z ovoce, zelené listové zeleniny a vody nejenže skvěle chutnají, ale velice snadno a rychle je připravíte a mají vysokou koncentraci živin. 

 

 

1.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Citrusové plody – kyselé ovoce je veselé :) – a také zdravé. Kdo chce pro svůj imunitní systém udělat něco dobrého, měl by každý den začít čerstvým citrónem. Stačí vymačkat jeden citrón do sklenky s vlažnou vodou a nápoj vypít. Místo vlažné vody lze použít i dobrý čaj, voda už by však neměla vřít – velké horko totiž zničí mnoho cenných látek v citrónu. 

 

Slepičí vývar – vůně horkého slepičího vývaru je všestranný nástroj – navíc vědecky podložený. Výzkumníci lékařského centra univerzity v Nebrasce zjistili, že bílkovina cystein obsažená ve vývaru posiluje buňky, působí protizánětlivě a podporuje obranu proti virům.  

 

Pravidelný sex – výměna cizích tělesných tekutin může trénovat vlastní obranyschopnost organismu. Milostná hra tak vede ke zvýšenému počtu protilátek a bílých krvinek v krvi. Kromě toho může pravidelný sex odbourat stres, a tím snižovat naši náchylnost k onemocněním. Přínosná je také vzájemná harmonie s partnerem, přijímaní a dávání lásky, sounáležitost, radost.  

 

Hygiena v domácnosti – na místech, kde se schází více lidí, mají původci nemoci lehčí práci. Měly by se často vyměňovat houbičky a hadry na nádobí a prát minimálně při 60 stupních. Z principu bychom se měli vyhýbat vlhkosti, protože bakterie se ve vlhkém prostředí dobře rozmnožují. 

 

Soustředění na okamžik – stres škodí našemu zdraví. Vědomě se soustředit na okamžik, myšlenkově se zabývat jen tím, co právě děláme nebo vnímáme (tak, jak to dělá dítě) – to je důležitý aspekt posílení zdraví a také imunitního systému. 

 

Pravidelná návštěva sauny – pravidelná návštěva sauny (jednou týdně) podporuje detoxikaci prostřednictvím kůže a posiluje imunitu. Saunové cykly podporují vznik lymfocytů (buněk imunitního systému) a trénují náš teplotně regulační systém. Posiluje se také krevní oběh. Pozor: lidé s nižším krevním tlakem by měli začínat opatrně a délku pobytu v sauně a teplotu stupňovat pozvolna. Osoby s vyšším krevním tlakem by se raději sauně měli vyhnout či její použití konzultovat se svým lékařem.  

 

Ovoce a zelenina dozrávající na slunci – ovoce a zelenina, které se sklízí nezralé, obsahuje jen málo vitamínů a vitálních látek. Mnohonásobně také chybí důležitá přírodní barviva, která obsahují takzvané bioflavonoidy a enzymy, velmi důležité pro různé funkce buněk. Proto je třeba při nákupu ovoce a zeleniny dbát na to, zda byly sklizeny až v poslední fázi zrání na slunci.  

 

Anti-Aging pro imunitní systém – když v těle převažují oxidační procesy, dochází k předčasnému stárnutí buněk a orgánů. Oxidačnímu stresu lze předcházet dvěma způsoby: buď se budeme vyhýbat oxidačnímu zatížení, jako je stres a nedostatek spánku, nebo budeme ve stravě přijímat dostatek antioxidantů. Cenné zdroje antioxidantů jsou v léčivých bylinách, ale také v mnoha druzích ovoce a zeleniny. Většinou jsou ukryty hned pod slupkou. 

 

Výplach nosu – při výplachu nosu se nosní sliznice vyčistí od hustého hlenu, nečistot a pylu. Obzvláště u osob, které právě prodělaly nachlazení nebo mají sennou rýmu, dělá slaný roztok hotové zázraky. Odstraní se původci nemocí a nos se vyčistí. 

 

Vynechat fastfoody – aby imunitní buňky zůstaly fit, potřebují vitamíny a stopové prvky. Ty v jídle z fastfoodů takřka nenajdeme. Barviva a konzervační látky v hotových pokrmech a sladké nápoje navíc působí jako potenciální alergeny. Proto raději sáhněte po bio ovoci a zelenině, které podporují naši imunitu. 

 

Vzít si volno – tu a tam si dopřejte trochu lenošení: odložte mobil a diář a dopřejte si blahodárnou koupel, třeba při svitu svíček. Nebo energii načerpejte v přírodě. Jenom ten, kdo si pravidelně udělá pauzu, může dopřát nezbytný odpočinek i svému imunitnímu systému a zaručit plný výkon, když je třeba. 

Pravidelné mytí rukou – pouze třetina lidí si myje ruce správně. Aby byly všechny chřipkové viry a původci nemocí zneškodněni, je potřeba ruce alespoň 20 sekund držet pod vodou a pořádně promnout. Když zakašleme nebo kýchneme, měli bychom si okamžitě ruce umýt a mýdlo pořádně použít i v prostorách mezi prsty. Tak lze zabránit šíření bakterií a snížit zatížení imunitního systému. Ovšem i zde platí, že ani v oblasti hygieny se nic nemá hnát do extrémů. 

 

Zásaditá výživa – zásaditě koncipovaná výživa může imunitní systém velmi posílit. Při zažívání v těle vznikají kyseliny, které musí vylučovací orgány, jako je žaludek, střevo, játra, žlučník, ledviny a kůže, neutralizovat a vyloučit z těla. Zatímco maso, sýry, bíla mouka a cukr jsou metabolizovány „kysele“, zelenina, ovoce, špalda a bylinky působí zásaditě a kompenzačně.  

 

Blahodárný spánek – během spaní má náš imunitní systém nejvíce napilno. Je potřeba spát alespoň osm hodin denně, aby mohl proběhnout kompletní spánkový cyklus. Vyplavují se přitom mnohé důležité hormony, např. melatonin a prolaktin, které jsou příznivé pro tvorbu buněk imunitního systému. 

 

Léčivý plevel – planě rostoucí byliny nám dodávají vzácné vitální látky a cenné bylinné substance. Navíc rostou zdarma v lese, v parku, na loukách, ve struhách nebo nejlépe ve vlastní zahrádce. Hodně druhů plevele se dobře hodí do salátů, polévek, pest, směsí koření a koktejlů, jiné jsou zase ideální léčivé byliny. Dá se z nich bez velké námahy připravit léčivý čaj nebo tinktura. 

 

Kneippova kúra – studená, horká, studená, horká – pravidelná střídavá koupel posiluje obranyschopnost organismu. Kneippova kúra je jako tréninkový program. Pomáhá tělu lépe se vyrovnat s každodenními rozdíly teplot a pružněji na ně reagovat. 

 

Alkoholu se vyhýbejte – pozor na konzumaci alkoholu. Alkohol oslabuje nejen játra, ale doušek po doušku také imunitní systém. Tělo potřebuje k odbourání alkoholu více vitamínu B+, kyseliny listové, zinku a hořčíku a vylučuje navíc více vitamínu C, draslíku a fosfátu než normálně.  

 

Každý den jedno jablko... – toto lokální ovoce obsahuje nově objevenou rostlinnou látku kvercetin, která má sloužit k prevenci nemocí. Minerální látky a vitamíny, které se schovávají hlavně pod slupkou, posilují obranyschopnost. Přitom je potřeba sáhnout raději po nestříkaných bio jablkách.  

 

Pravidelná dechová cvičení – pomocí pravidelných dechových cvičení je možné zvýšit kapacitu plic. Tím pádem se také zvyšuje vstřebávání kyslíku do krve a zlepšuje jeho rozvod po těle. Celý organismus je tak posílen a je lépe mobilizována jeho obranyschopnost. 

 

Přísun zdravých tuků – omega 3 tuky mohou redukovat zánětlivé procesy. Zdravé tuky obsažené především v některých druzích ryb a v rostlinných olejích, jako je konopný nebo lněný olej, mají pozitivní vliv na tvorbu vlastních imunitních buněk organismu. Primárně doporučujeme mletá semena lnu, ořechů, jako i dalších semen k dennímu použití.  

 

Kondiční cvičení – pravidelné kondiční cvičení, jako je běhání nebo plavání, může zvýšit účinnost imunitního systému. Pravidelným cvičením s dostatkem času na regeneraci můžete podpořit práci vlastních obranných mechanismů v těle.  

 

Dostatek tekutin – voda pomáhá vylučovat z těla odpad z látkové výměny. Každý by měl vypít minimálně 1,5 litru tekutin denně, aby se odpad z látkové výměny nehromadil v těle. 

 

Zdravý smích – smích zvyšuje hladinu serotoninu v těle, což má přímý vliv na imunitní systém. Dobrá nálada odbourává stres, uvolňuje tělo a mobilizuje síly a energii. 

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

Trocha nezbytné pikantnosti – pálivá chuť nám může pořádně zatopit. Zlepšuje se přitom prokrvování sliznic a ty se pak lépe brání původcům nemoci: paprika, pepř a čili jsou pěkně ostré a silné pochoutky. Vhodnější je se spíše zaměřit se na cibuli, česnek a pórek.  

 

Vlhké klima v místnosti – nízká vlhkost vzduchu může vést k tomu, že vysychají sliznice. Jelikož první nespecifickou ochranu organismu zajišťují právě sliznice, tento stupeň naší obranyschopnosti v suchém prostředí odpadá. Práci imunitního systému podpoří nárazové větrání, mokré ručníky na topení a hodně tekutin ve formě čajů nebo vody. 

 

Správná rovnováha – závratné výšky a vysoké rychlosti nedoporučujeme: při vytrvalostních sportech a harmonickém pohybu se práce imunitních buněk aktivuje, ale příliš vysoká nálož vede k tělesnému přetížení a tím ke stresu. Kdo to se sportem přehání, bývá pak náchylný k infekcím. 

 

Zelený čaj – zelený čaj pocházející původně z Číny je pro naše zdraví opravdovým elixírem života. Jeho účinek posilující obranyschopnost se připisuje sekundárním rostlinným látkám katechinům. Podporují práci imunitního systému při obraně před viry a jinými narušiteli z vnější. Kromě zeleného čaje se zaměřte i na bylinkové.   

 

Více vlákniny – střeva jsou centrum našeho zdraví. Stojí s nimi a padá dobrý zdravotní stav a velká část imunitního systému se nachází právě ve střevech. Bakterie přežívající ve střevech zhodnocují zbytky potravy a brání tělo před vnějšími narušiteli. Vláknina, která je obsažena například v zelenině, ovoci a celozrnných produktech, podporuje práci střevních bakterií. 39 

 

Pozor na obličej – často to děláme úplně nevědomky: nad něčím dumáme, opíráme se nebo se někde dotýkáme. V průměru každé čtyři minuty se naše ruce dotknou obličeje. K prvnímu kontaktů bakterií často dochází mezi rukou a sliznicemi v ústech, nose nebo na kůži. Zkuste se nedotýkat obličeje, omezí se tak možné cesty původců nemocí do těla. 

Vrstvení – nejprve je nám moc teplo, pak zase zima. Obzvláště na podzim se nedokážeme často rozhodnout, co na sebe. Imunitnímu systému nejlépe prospívá, když se oblékáme ve vrstvách. Můžeme se tak lépe přizpůsobit teplotě a předcházíme nachlazení. Nic imunitní systém nezatěžuje tolik, jako když se za chladného počasí procházíme zpocení. Když je nám zima, nedostanou se buňky imunitního systému tak rychle na potřebné místo v těle, a o to rychleji se tak mohou množit viry.  

 

Med pro zdraví – přirozená sladká chuť může posílit schopnost organismu chránit se před infekcemi. Včelí med obsahuje hodně takzvaných „lapačů radikálů“ (vitamíny C,E, flavonoidy nebo stopové prvky, jako je zinek a měď), které na sebe vážou volné radikály. Volné radikály mohou rozbít buněčné stěny v těle a způsobit oxidační stres. Med navíc může zvýšit podíl T-buněk, které jsou odpovědné za specifickou obranu imunitního systému. I u takové výborné pochutiny jako je med, však také platí zásada střídmosti.  

 

Stop chronickému stresu – při stresu je ovlivněna práce důležitých imunitních buněk. Při vysoké hladině stresu se imunitní systém dostává do permanentního stavu pohotovosti. To může vést k vysoké výkonnosti, zároveň se ale také produkují stresové hormony, které přispívají k šíření bakterií a virů. Je však třeba rozlišovat mezi krátkodobým a chronickým stresem: dlouhodobá zátěž imunitního systém na plné otáčky může oslabit jeho schopnost obrany. 

 

Sezónní stravování – chřest na jaře, jahody v létě, jablka na podzim a zelí v zimě: čím lépe ovoce a zelenina odpovídá ročnímu období, tím je čerstvější. Tělo má tak k dispozici dostatek vitamínů a minerálních látek, které imunitní systém potřebuje a které výrazně podporují jeho činnost.

 

Vitamínová bomba – životně důležité vitamíny, minerální látky a stopové prvky aktivně podporují práci imunitního systému. To už bylo potvrzeno i zdravotní institucí EU. Lékárny doporučují obzvláště v zimních měsících přísun vyváženě dávkované kombinace mikroživin – dle možností s fytoextrakty a rostlinnými vitamíny.  

34.

35.

36.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

type="text/javascript"> /* */